• Sprzęt TREK

Niespełnione oczekiwania

Czwartek, 17 listopada 2016 · dodano: 23.11.2016 | Komentarze 1

Pomimo, że w B-B zima już odpuściła i było względnie sucho postanowiłem wybrać się gdzieś wyżej aby zaznać trochę jazdy w śniegu. Kierowałem się chyba reklamami fatbike'ów i różnymi filmikami widzianymi w sieci, które przedstawiają jazdę w śniegu jako cudowne doświadczenie. Niestety - nie było tak różowo. Jazdę zacząłem w rejonie skoczni narciarskiej w Wiśle - tam pogoda była odmienna od tej w Bielsku - zimno, mglisto, ślisko. Im wyżej tym gorzej. Od wysokości zamku prezydenta - DUpA - zaczął padać marznący deszcz, a droga ze Stecówki w kierunku Przysłopu (chciałem dojechać do schroniska) była istnym lodowiskiem. Cud, że skończyło się na jednej glebie. O przyjemności z jazdy nie było mowy.

W końcu postanowiłem zjechać z tej lodowej drogi i pognałem względnie czarnym asfaltem w dół do Istebnej. To było chyba jeszcze gorsze - Spod kół leciała na mnie woda i błoto, kończymy mi zamarzły...tragedia. Gdzie - ja się pytam - ta cudowna zimowa jazda znana z filmików?! Pod Kubalonkę jednak nie podjechałem od razu tylko pokrążyłem trochę po okolicznych drogach pożarowych, trafiłem nawet dość przyjemny żółty szlak w lesie gdzie dało się jechać w dół gdyż śnieg był na tyle głęboki, że koła się zapadały, a nie ślizgały na zmrożonej wierzchniej warstwie. Gdy znów dostałem się na Stecówkę z przerażeniem myślałem o konieczności jazdy w dół do miejsca gdzie miałem auto. Trzeba było jednak znieść ten wodno-błotny prysznic, wszechobecny chłód i skostniałe palce u stóp. Na przyszłość, w taka pogodę, wybiorę ciepłe kapcie, kanapę i TV - ewentualnie bieganie bo przynajmniej w stopy ciepło!